Największa bateria na świecie to magazyn energii Tesli wybudowany w południowej części Australii. Ma 129 megawatogodzin (129 000 kilowatogodzin) pojemności i ładowany jest za pomocą pobliskiej elektrowni wiatrowej. Hyundai Electric & Energy Systems chce pobić ten rekord: do końca marca przyszłego roku planuje zbudowanie magazynu energii o pojemności 150 megawatogodzin (MWh).
Hyundai Electric & Energy Systems postawi swój magazyn energii w Ulsan, jednym z większych obszarów metropolitalnych Korei Południowej zamieszkałym przez 1,1 miliona ludzi. Firma wyznaczyła sobie bardzo ambitny cel: całość ma działać do końca marca 2018 roku. Warto dodać, że 150 megawatogodzin energii powinno wystarczyć do zaspokojenia potrzeb około 50 tysięcy gospodarstw domowych.
Gdyby chcieć uruchomić taki magazyn energii z wykorzystaniem baterii nowego Nissana Leafa (2018), konieczne byłoby postawienie obok siebie 3 750 samochodów. Jak widać nie jest to porażająca liczba.
Można zatem spekulować, że tego typu magazyny energii to przemijający trend. Już wkrótce, w miastach przyszłości, energia będzie gromadzona w samochodach elektrycznych. Im więcej aut podepnie się do sieci elektroenergetycznej, tym mniejsze będzie obciążenie pojedynczego samochodu – kierowca nie zauważy nawet, że z jego baterii wykorzystano 1-3 procent energii, która zasiliła pobliską fabrykę. Albo szkołę.